T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS NIEUWS LOGIN HOME

 beschikbaar?



Facility Manager, Hospitality Manager, interim

Facility Manager, Hospitality Manager, interim

Werkervaring interimmanager

februari 2017-augustus 2017: Service coördinator a.i. bij Proteion (V&V), Horn eo.
Implementeren van nieuw facilitair concept bij 3 locaties van Proteion in Heythuysen, Haelen en Gennep.
• Begeleiden en coachen van de teams naar zelfsturende teams
• afstemmen dienstverlening met zorg en overige afdelingen,
• inrichten van locale facilitaire organisatie

mei 2015- november 2016 : Operationeel Manager Facilitair Bedrijf Evean (V&V) Purmerend,
Een tijdelijke ondersteuning van Manager Facilitair Bedrijf.
• Operationeel leidinggeven aan de facilitaire organisatie (direct leiding aan 17 medewerkers, indirect aan ongeveer 600 medewerkers)
• Verantwoordelijk voor de uitvoering en levering van facilitaire dienstverlening aan 5 rayons als onderdeel van het primaire proces
• Adviseren Manager Facilitair Bedrijf over het te voeren beleid
• Begeleiden van de transitie van facilitair bedrijf naar een regie- organisatie en coachen van medewerkers in dit verandertraject

december 2014- april 2015: Projectmanager schoonmaak a.i. bij de Banketgroep locatie Tilburg (productie van stroopwafels, stroopkoeken en zoenen).
Efficiënt inrichten van de schoonmaak van machines en de fabrieksomgeving, beschrijven van procedures

juni 2014- oktober 2014 : Contractbeheerder schoonmaak a.i. bij Maxima Medisch Centrum. Afronding van een project contractbeheer schoonmaakonderhoud binnen MMC.
• Update van het programma van eisen
• Adviseren contractbeheer en borging kwaliteit

juni 2013 – juni 2014 : Manager Hospitality a.i. bij Maxima Medisch Centrum Veldhoven en Eindhoven, ziektevervanging, gedetacheerd via Independent Hospitality
• Leidinggeven 2 teamleiders van de afdelingen receptie/telefonie en beveiliging, 2 beheerders van de personeelsflat en aan ongeveer 40 medewerkers.
• Ontwikkelen gastvrijheidsbeleid
• Beheer parkeervoorzieningen, uitstraling van de gebouwen en diverse hotelmatige diensten.
• Maken jaarplan en opstellen van begroting en beheer budget

oktober 1998 – maart 2013: Hoofd Facilitair bij Zinzia Zorggroep (V&V), verantwoordelijk voor de facilitaire dienstverlening bij vier locaties in Renkum, Wageningen en Bemmel.
• Leidinggeven aan 5 teamleiders, 1 projectmedewerker en ongeveer 230 medewerkers (85 fte).
• Ontwikkelen en toezien op uitvoering van facilitair beleid
• Opstellen van begrotingen en beheer van budgetten
• Inkopen van diensten, materialen, middelen, contractbeheer
• Inrichting en beheer ruimten, begeleiden van bouwtrajecten
• Reorganisaties van keukens
• Integreren van facilitaire processen tijdens de fusie met Rumah Kita (Indisch Verpleeg en Verzorgingshuis)
• Opzetten van horeca faciliteiten, initiëren en begeleiden van diverse projecten
• Project met gemeente om mantelzorgers kennis te laten maken met verpleeghuis

juni 1996 – oktober 1998 : Projectmanager bij schoonmaakbedrijf Abilis-ZDG, als lijnmanager verantwoordelijk voor de regio Zuidwest Nederland, met een omzet van 10 miljoen, verspreid over 17 opdrachtgevers in de gezondheidszorg.
• Leidinggeven aan 10 projectleiders en ongeveer 450 medewerkers.
• Maken van offertes
• Maken en bijstellen van contracten
• Verzorgen van presentaties aan bestaande en potentiele opdrachtgevers.
• Opstellen van begrotingen en jaarplannen

mei 1994 – juni 1996 : Projectmanager bij schoonmaakbedrijf Ziekenhuis Diensten Groep (later overgegaan in Abilis-ZDG), een (landelijke) staffunctie
• Troubleshooter landelijk ingezet bij interne projecten
• Calculatie ten behoeve van offertes
• Kwaliteitsmetingen VSR
• Doorlichten en adviseren van eigen schoonmaakdiensten van instellingen
• Verzorgen van presentaties en interne cursussen
• Ontwikkelen opleiding voor schoonmaakpersoneel van verzorgingshuizen
• Vervanging van regiodirecteur Amsterdam (zwangerschapsverlof)

september 1991 – mei 1994: Projectmanager bij schoonmaakbedrijf Ziekenhuis Diensten Groep: een staffunctie met een gedelegeerde lijnbevoegdheid, ter ondersteuning van de Regiodirecteur in de regio Midden-West Nederland.
• Maken van kleine calculaties
• Coachen van projectleiders
• Kwaliteitsmetingen VSR
• Voorbereiden offertes

juni 1989 – september 1991: Projectleider bij schoonmaakbedrijf Ziekenhuis Diensten Groep:
het aansturen van de schoonmaak in een ziekenhuis in Zwijndrecht, verpleeghuis in Gorinchem en Leerdam en een polikliniek in Culemborg.
• Leidinggeven aan 65 schoonmakers en 3 assistenten
• Werving en selectie medewerkers, uitvoeren personeelsbeleid
• Contacten onderhouden met opdrachtgevers en leveranciers
• Kwaliteitsmetingen

Opleiding interimmanager

Opleidingen:
1985 – 1989 : THW, Hogeschool Diedenoort (HBO-Facility Management)
1982 – 1985 : MBO-Civiele Diensten (CD)
1981 – 1982 : Diëtetiek (propedeuse, niet met certificaat afgerond)
1975 – 1981 : HAVO

Cursussen:
2014 : module kwaliteit management op masterniveau OFDG
2013 : HBO medische basiskennis
2003 – 2012 : Diverse themadagen, zoals o.a. integriteitmanagement, verhuismanagement, gastvrijheid
2000 – 2002 : deelname Ronde Tafel Conferentie Hogeschool Brabant
2000 : cursus financieel management zorgsector

Lid van Facilitair Management Nederland (FMN) en Community Hospitality

Talenkennis interimmanager

Nederlands,Engels

 beschikbaar?